۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶

استاندار قزوین:

پرستاری شغلی مقدس و خدمات آن توأم با محبت مادرانه است

پرستاری شغلی مقدس و خدمات آن توأم با محبت مادرانه است

قزوین- استاندار قزوین گفت: پرستاری شغل مقدسی است که بسیاری از پرستاران با محبتی مادرانه و پدرانه به بیماران خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین سپاس از کادر پرستاری برگزیده دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ظهر سه شنبه در محل سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

در این مراسم که هدایت الله جمالی پور استاندار، سیده حمیده زرآبادی و داوود محمدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از پرستاران و پزشکان حضور داشتند از پرستاران نمونه استان تجلیل شد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم اظهار کرد: کسی که لباس پرستاری را بر تن کرده در واقع وارد شغل مقدسی می‌شود که خدماتش همانند یک مادر دلسوز است.

وی افزود: گاهی نقش پرستاران از مادر هم مهمتر است و امروزه در همه دنیا به پرستاران با یک نگاه تکریمانه نگاه می‌کنند.

حق پرستاران ادا نشده است

جمالی پور بیان کرد: از آنجا که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست لذا شأن برخی مشاغل مانند پرستاری بخوبی ادا نمی‌شود که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: رهبر انقلاب و رئیس جمهور بر اهمیت این شغل بارها تاکید داشته‌اند و اگر به دلیل مشکلات اقتصادی این زحمات جبران نمی‌شود به معنای قدرنشناسی نیست.

وی بیان کرد: ما ۴۰ سال است به خاطر موقعیت استکبارستیزی نظام زیر فشار هستیم و در تحریم قرار داریم و سخت‌ترین شرایط اقتصادی را شاهدیم اما به لطف خداوند و ایستادگی ملت از این شرایط عبور خواهیم کرد.

استاندار قزوین از رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مدیری جوان و پیگیر یاد کرد و گفت: با پیگیری این مدیر اخلاق مدار امیدواریم روزهای خوبی را داشته باشید و از چالش‌ها عبور کنید و اصلاح ساختارها بدرستی انجام شود.

حاشیه‌ها وقت مدیران را می‌گیرد

جمالی پور افزود: متأسفانه در کشور و استان قزوین حواشی سیاسی زیاد است و حواشی گریبان مدیران را گرفته و پدر کشور را درآورده و مردم را منزجر کرده است.

وی بیان کرد: مردم از شعارهای مرگ بر هم گفتن، از حواشی و سیاسی کاری خسته شده‌اند و باید از توطئه علیه هم و از تهمت زدن به همدیگر دوری کنیم زیرا این کار فرصت بیشمار خدمت را از ما گرفته است.

جمالی پور اظهار داشت: وقتی برای منافع گروهی و هوای نفس حتی نمایندگان را دچار آشفتگی و راندن به حاشیه می‌کنیم بدون تردید به بی اعتمادی مردم و افزایش هزینه‌های مدیریت کشور دامن زده‌ایم.

استاندار قزوین یادآور شد: با بد اخلاقی هم سرمایه اجتماعی را دچار چالش کرده‌ایم و هم به باورهای مردم آسیب زده‌ایم.

وی افزود: باورهای مردم به مدیریت آنقدر تغییر کرده که فکر می‌کنند همه مدیران مفسد هستند اما شهادت می‌دهم بخش اعظمی از مدیران سالم و متعهد و خدمتگزارند اما آنقدر در فضای مجازی غیر اخلاقی رفتار کرده ایم که همه مدیران فاسد دیده می‌شوند.

استاندار قزوین بیان کرد: اعتماد متقابل می‌تواند سرمایه اجتماعی را بیشتر کند لذا باید در رفتارهایمان تجدید نظر کنیم و برای رسیدن به منافع شخصی و حزبی نگذاریم اعتماد عمومی آسیب ببیند.

در این مراسم از ۵۰ نفر پرستار نمونه تجلیل شد.

همچنین از دو پرستار و یک کادر اورژانس نمونه کشوری شامل خانم لیلا لشگری از بیمارستان شفای تاکستان و امیر اولاد حیات از اورژانس استان و داوود مصطفوی هم به عنوان کادر برتر اورژانس کشور تجلیل شد.

کد خبر 4812291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha